Natuurlijk het wordt vaker gedaan; de wijken in; storytelling; theater met bewoners; steden vastleggen op beeld; portretten van bewoners……
Iedere actie heeft een doel; een plek beter maken; meer bezoekers; bewonerstrots….
Ons project kan ook Martin Bril 3.0 heten. Hij stapte s’ochtends in zijn Volvo en reed gericht naar een plek in Nederland. Hij deed dat onbevangen en zonder oordeel. Bril legde vervolgens een scherpe observatie neer. Hij fileerde de stad, de plek, de bewoners, de ondernemers.
Wij zijn diezelfde Bril. Maar dan in 2014 en vanuit onze expertise. Wij leggen vast; wij verbazen, ergeren en verwonderen ons.
Wij doen dat gelaagd. Plakje beeld, plakje tekst, plakje geluid. Een Soundwich!
We kunnen het overal toepassen en uitvouwen. In expositieruimten, maar ook in winkel- en kantoorpanden. We houden de drempel laag.
Eenmaal over die drempel is het aan de bezoeker om ons werk te observeren. Om te verbazen, te ergeren en te verwonderen. Wij geven door. Misschien geven we de essentie van de plek door. We hebben in ieder geval geen mening. Dat is al moeilijk genoeg. We vinden het niet mooi of lelijk. Het bestaat, het is er en wij leggen het vast.
Dat is ons uitgangspunt! We beginnen naast de deur in IJmuiden.